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한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1997년 추계학술대회논문집 2호
발행연도
1997.11
수록면
1,004 - 1,009 (6page)

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This paper presents the mechanical characteristics of the track links interconnected by rubber bushings and pins in order to simulate the dynamic analysis of a high mobility multibody tracked vehicle by using empirical methods. In this investigation, the dynamic and state effects of stiffness and damping coefficients are taken into consideration of the longitudinal and torsional interactions between double pin track links. The static and dynamic loadings, and frequency response of these coefficients of domestic and imported track links of high mobility tracked vehicle are represented, respectively.

목차

ABSTRACT

1. 서론

2. 궤도의 동역학적 모델링

3. 길이방향에 대한 실험

4. 비틀림방향에 대한 실험

5. 길이방향(longitudinal direction)에 대한 실헐결과

6. 비틀림방향(torsion)에 대한 실험결과

7. 결론

8. 참고문헌

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