메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제7권 제3호
발행연도
1999.3
수록면
348 - 357 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
An experimental study is presented for the contact property of the interactions between road wheel and track link in order to identify the dynamic characteristics of the high mobility tracked vehicle along the verical direction with loading conditions. The revolving rubber molded track link and road wheels are subjected to the high impulsive contact forces from the ground, and the traction forces from the engine which lead to the tension, compression, and torsional load as the operational conditions and environments. The mechanical characteristics of the track links interconnected by rubber bushings and pins so as to simulate the dynamic analysis of a high mobility multibody tracked vehicle by using empirical methods are also presented. In this investigation, the dynamic and static effects of stiffness and damping coefficients are taken into consideration of the vertical, radial and torsional interations between double pin track links and road wheels. The static and dynamic loadings, and frequency response of these coefficients of track links of high mobility tracked vehicle are represented, respectively.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.히스테리시스 감쇠계

3.일반화된(Generalized) 접촉 힘

4.궤도의 접촉에 대한 설명

5.실험결과

6.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-013966130