메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국마린엔지니어링학회 Journal of Advanced Marine Engineering and Technology (JAMET) 한국박용기관학회지 제28권 7호
발행연도
2004.11
수록면
65 - 74 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
An one-zone heat release analysis was applied to a 4 cylinder indirect injection diesel engine. The objective of the study is to calculate heat release accurately considering the effect of specific heat ratio. heat transfer and crevice model. and to find out combustion characteristics of an indirect diesel engine considering the effect of the pressures in main and swirl chambers. Especially. specific heat ratio indicating combustion characteristics is adapted. instead of that indicating matter properties. which has been used in former studies. Moreover, by adaption of blowby model. cylinder gas mass became accurately calculated. Therefore. with ideal gas equation. calculating cylinder gas temperature. it was found to affect heat transfer loss and heat release. Determining heat transfer constants C₁. C₂ as 0.6 respectively. the integrated gross heat release values were predicted well for the measured value at various engine speed. full load operating conditions. The curve of heat release rate was similar to SI engine rather than DI engine. That is originated from that swirl chamber reduce an instant combustion which occurs in DI engine due to ignition delay on early stage of combustion.

목차

Abstract

1. 서론

2. 이론 및 엔진 실험

3. 계산결과 및 고찰

4. 결론

참고문헌

저자소개

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-559-014404969