메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제8호
발행연도
1998.4
수록면
97 - 113 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Like other absurd play writers, Harold Pinter seems to focus on "language" in his play, which causes miscommunications, ambiguity, or illogicality. This paper attempts to investigate Pinter's the triple-bill-Family Voices, A Kind of Alaska, Victoria Station-from the viewpoint of Jacques Lacan. Employing Lancan's terminology, the characters in the three plays remain in the "Imaginary," which is equivalent to Lacan's concept of the "mirror stage."
The "language"used in those three plays is fragmental, absurd, and illogical, since it is the language which fails to get into the "Symbolic," the world of the signifier and the order. Thus, the characters are the people who remain in the "Imaginary,"and at the same time, pursue to enter the "Symbolic," where the possibility of salvation may exist.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-842-015568235