메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
동국대학교 영어권문화연구소 영어권문화연구 영어권문화연구 제12권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
153 - 183 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to read Harold Pinter’s The Room from the Lacanian perspective. Since Jacques Lacan focuses on one’s unconscious and desire, his psychoanalysis studies how a subject perceives oneself in social reality through the relations with the symbolic, and tries to follow the repressed unconscious in that symbolic. He also insists that a subject should never ‘give ground relative to one’s desire,’ and this is the ethics of desire which he emphasizes. In this paper, I will look over Rose's identity which is unconsciously formed by sexual difference in patriarchal system and her unconscious with its relations with 'the room'. Here, I suggest the room itself represents the symbolic which activates by patriarchal system. From this point of view, the room turns out to be domestic sphere and Rose represents women who ‘are imprisoned’ in it while her husband Bert(men) holds social sphere and enjoys his social life. We will see the social and emotional repression of the women by the symbolic order and the fundamental lack caused by the repression. I will try to follow the movement of her unconscious and desire and analyze how Pinter leads her to the ethics of desire.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0