메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
We use a simulation study to extend James March’s (1991) classic model of exploration and exploitation by allowing for direct interpersonal learning. As individuals interact with one another in an organization, they evaluate each other’s performance and alter their own solution routines by imitating other superior performers. In this setup, we are interested in whether a subgroup structure, which is popular in many organizations in the form of team or department structures, fosters the diversity of ideas and solution routines in an organization, thereby improving learning outcomes. We find that this structure is, indeed, conducive to learning, as long as there is a small fraction of random, cross-group links. Such semi-isolation allows the organization to learn moderately fast with the highest learning outcome. This numerical result is consistent with empirical research, which shows that small-world network properties enhance the performance of a system.

목차

Abstract
MODEL
SIMULATION RESULTS
DISCUSSION
CONCLUSION
REFERENCES
Appendix. Parameters for Simulations

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-325-017110817