메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2006년 춘계학술대회 논문집 Vol. II
발행연도
2006.6
수록면
820 - 824 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents a lockup clutch damper design in torque converter to minimize the vibration in powertrain of automatic transmission vehicle. The lockup clutch in torque converter makes engine and transmission connected directly. When the lockup clutch is engaged the torque fluctuation of engine is attenuated by the damper system. This function decides the vehicle powertrain dynamic characteristics. To calculate dynamic characteristics, the vehicle model is structured by using AMESim<SUP>®</SUP> that is a common use program. The vehicle model shows the frequency response of vehicle by changing the stiffness of damper spring, and these results lead the most suitable stiffness of spring. Also, this study proposes new damper system through analyzing resonance frequency variation by changing the path of power transferring.

목차

Abstract
1. 서론
2. 토크컨버터 록업클러치 댐퍼의 기능
3. 동적 해석 모델
4. 록업클러치의 댐퍼 스프링 강성 설계
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-017173844