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한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 1999년도 추계학술대회논문집
발행연도
1999.11
수록면
189 - 201 (13page)

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According to the current trend of single arm type pantograph for high speed train, korean pantograph designed to single arm type will be installed on each power car roof of prototype train of korean very high speed rail configured to 7 cars and have the characteristics of maximum 1% contact loss at 350 ㎞/h speed. This study is devoted to design basically element components of pantograph for korean very high speed train on the basis of kinematic analysis, static analysis and dynamic analysis, followed by making the basic drawings of korean pantograph. This drawings will be complemented through certification tests of prototype pantograph and verification of analysis software.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 한국형 고속전철용 판토그라프의 설계사양
3. 한국형 고속용 판토그라프의 구동원리 및 부품 구성
4. 요소부품의 기본설계
5. 한국형 고속용 판토그라프의 기본설계 (결론)
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