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한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2002년도 춘계학술대회논문집
발행연도
2002.5
수록면
473 - 480 (8page)

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In this paper, it was proposed that hazard analysis and risk assessment about railway signal systems using FTA(Fault Tree Analysis) and ETA(Event Tree Analysis) one of the reliability analysis methods executed and output value based on the hazard baseline of CENELEC and EC 61508 producted, and also the SIL(Safety Integrity Level)/THR(Tolerable Hazard Rate) about the system set.
On the basis of this principle, more systematic standardizations are required to operate railway system and in the future, we hope that safety and reliability of signal equipment will be better improved.

목차

Abstract
1. 개요
2. 시스템의 위험 분석 절차
3. 결함 목 분석과 사건 목 분석의 기본 모델
4. 건널목 보호 장치의 위험 분석 및 결과 고찰
5. 결론 및 향후과제
참고 문헌

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