메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This research is about a door trim assessment for the passenger safety when it does a side impact. We are research about the method to verify the door trim before the full car side impact test. We have prescribed by the nation at the laws and regulations assessment method the case of a full car side impact test. But an assessment regulation about the door trim only does not exist. We related with full car side impact simulation and studied a goal performance of the door trim. We studied the goal absorption energy and impactor velocity for evaluate a door trim side impact performance. A door trim goal performance which is desired by the vehicle has the difference. We used the energy to happen after a side impact and found the goal absorption energy. We found a impactor velocity of a door trim assessment device from an energy relation. We prepared theoretical key point for a goal performance assessment about every vehicle through this research.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실차와 단품시험 이해
3. 이론적 고찰
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-550-016052940