메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제19권 제1호(통권 제38호)
발행연도
2007.2
수록면
237 - 254 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the effect of waiting in a service queue on the evaluation of the repurchase intention focused on its overall process, mediators(negative affect and acceptability) and moderators(disconfirmation of wait time expectation, transaction importance, waiting cost, controllability, stability, and waiting environment) Possible hypotheses were the relationships between perceived waiting and negative affection, carrying possibility, between negative affection and service evaluation, between carrying possibility and service evaluation, and between service quality and repurchase behavior. Data obtained from actual customers in service queue at 35 hotel restaurants. Lisrel was used to analyse the data. The result of study shows that perceived waiting and negative affection, carrying possibility and service evaluation, and service evaluation and repurchasing behavior have positive relationships while perceived waiting and carrying possibility, and negative affection and service evaluation have negative relationships.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 분석결과 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-016192807