메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국어국문학회 국어국문학 국어국문학 제147호
발행연도
2007.12
수록면
221 - 258 (38page)

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Han-geul is known for the unique letters invented at the point of contact between science and philosophy. However. it is true that the excellent principal couldn't make use of an actual education for alphabet and pronunciation well enough.
The purpose of this paper is to present some ways to overcome these sinds of Korean education in Korea.
In this paper. there are some practical ways for Korean alphabet and pronunciation education. To do this. I studied the principal of a motto of Hun Min Jeong Eum in detail and divided them into initial consonants. rowels and final consonants.
In a concrete way, there will be presented series of vowels and .onsonants and emphasized identities and differences between them.
The ways I presented would not be the best ones. However. I believe that f we take the way to teach absolute cramming rules in the early stage of education. learners' motivation must be failed and it is surly not effective.
In this paper. what I ultimately intended is making learners understood .he literally features of Hangul and having effectiveness of heuristic earning.

목차

1. 머리말
2. 훈민정음 자모의 제자(制字) 원리
3. 훈민정음의 제자 원리를 활용한 자모 교육
4. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-810-016240474