메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.5 Number.4
발행연도
2005.12
수록면
631 - 645 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As English speakers in second and foreign language countries increase fast, English change is unavoidable. Therefore, we cannot ignore a variety of Englishes, which are nativized or localized. We have to reexamine language testing system as well as language teaching for English-in-education contexts. Although World Englishes (WEs) has become an important issue in language teaching, the discussion is often restricted to the countries of English as a Native Language (ENL) and English as a Second Language (ESL). The voice of the English as a Foreign Language (EFL) country, which has the biggest population of English speakers in the world, should be infused into WEs issues. Based on this argument, this paper focuses on the necessity and feasibility of instilling WEs perspectives to language testing in Hong Kong and Korea.

목차

1. Introduction
2. World Englishes
3. English in Hong Kong
4. English in Korea
5. Test Score Interpretation and Use
6. Conclusion
References

참고문헌 (51)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-740-014884299