메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제13호
발행연도
2008.11
수록면
31 - 52 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Globalization appears to make only English ever dominant. Based on the number of speakers, English fully deserves to be called a major language. In terms of influence, English turns out to be unmatched. These features present a great tumbling block for other languages, including Korean, to spread worldwide. However, on second thought, we find that if we use the English language, which as a byproduct of globalization, has acquired the status of being the interface or the global language, we could make Korean more easily accessible to the foreign language speakers interested in learning Korean. The fact that we can deliver what we think or how we feel to others in English, even though not perfectly, suggests that we might belong to the same epistemic community, based on English to some extent. It leads us to the claim that when teaching Korean to other language users, if we adopt English as an aid or an intermediary, the result would be far more productive than the traditional approach.

목차

1. 서론
2. 세계어로서의 영어, 그 의미
3. 외국어로서의 한국어와 일본어
4. 새로운 한국어교육 방법의 모색
5. 영어 세계어 시대의 한국어 교육전략
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-705-001705569