메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.2 Number.4
발행연도
2002.12
수록면
537 - 553 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper discusses various problems related to the teaching of English grammar at Korean universities. We first discuss whether English grammar should be taught at universities, and, if it is, what kind of English grammar needs to be taught. We propose that the English grammar we teach to Korean undergraduate students be eclectic in the sense that the traditional grammar established by Jespersen and others be the major source of instruction, supplemented, if necessary, by school grammar and also by linguistically oriented grammars such as generative grammar or cognitive grammar. Then we discuss the content of the English grammar that should be included in the curriculum : (ⅰ) present perfect vs. past, (ⅱ) will vs. be going to, (ⅲ) must vs. have to, (ⅳ) may vs. can, (ⅴ) infinitives vs. gerunds, (ⅵ) conative constructions, and (ⅶ) the passive.

목차

1. 서론
2. 본론
3. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-740-014900665