메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 대한건축학회 2007년도 학술발표대회 논문집 - 계획계 제27권 제1호
발행연도
2007.10
수록면
825 - 828 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the past, environmental problems of education facilities were rarely dealt, because it is concentrated on the improving of the education quality by society. However, there is recently concerned about health and environment more. Since increasing the concern, it is realized that students need to study in comfort and clean environment from planning to build with environmental friendly facilities. Furthermore, there is demanded environmental friendly building when the Green Building Assessment System started. From those reasons, it is increased planning of environmental friendly education facilities, but eco-school is generated through expansion of Greening Facilities without indoor environmental performance evaluations. However, it is needed both indoor environmental performance evaluation and greening facilities in order to plan environmental friendly education facilities. Accordingly, this study analyzes indoor environmental performance throughout field survey of primary schools to provide preliminary data to develop environmental friendly education facilities. This paper investigates and analyzes indoor environment standards and performances in primary schools. There will be used 10 primary schools for survey in Seoul and Gyeonggi.

목차

Abstract
1. 서론
2. 학교시설의 환경관리 기준
3. 학교의 실내환경 측정개요 및 결과
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-014924643