메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
부산경남사학회 역사와경계 역사와경계 제68집
발행연도
2008.9
수록면
295 - 327 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
An American highschool textbook, World History: Patterns of Interaction (Mcdougal Littell, 1999), one of the most widely adopted history textbooks, is a good reader for students with the following wonderful features and presentation arts, which can be adopted for our students.
1. Student Board joins to review the prototype materials for the textbook.
2. Students can easily read to understand the text with coherent Glossary and Vocabulary, and Terms & Names as stepping-stones.
3. Students can naturally get interested in history and enlarge historical understanding with various thoughtful features such as Interact with History, A Voice from the Past, History Maker, Connect to Today, Daily Life, History through Art, Something in Common across Cultures, Global Impact, Spotlight On, Science & Technology, and Different Perspectives.
4. Students can read to understand systematically lots of historical facts with typological explanations and summary charts of the 8 world history themes such as Power & Authority, Religious & Ethical Systems, Revolution, Interaction with Environment, Economics, Cultural Interaction, Empire Building, Science & Technology.
5. Students can become good readers and analyzers with the skillbuilder program and its applicable questions for understanding historical readings, using critical thinking, and exploring historical evidence.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 눈높이 읽기 장치
Ⅲ. 흥미유발의 특집 장치
Ⅳ. 유형론적 역사이해의 장치
Ⅴ. 역사적 사고력 배양의 장치: 맺음말에 대신하여
【Abstract】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0