메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第52號
발행연도
2008.10
수록면
217 - 241 (25page)

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The goal of the present study is to understand the pedagogical efficacy of two language teaching approaches in teaching Chinese, namely, Grammar-Translation Method and Communicative Language Teaching. The former has traditionally been the most widely accepted language teaching method and the latter is the newly-developed approach that has drawn much attention from language teachers as well as researchers of second language acquisition. For the present study, an experienced teacher of Chinese taught beginning-level Chinese to two groups of students by using the same teaching materials but two different teaching methods throughout a semester and compared the students' linguistic and communicative capabilities. This study finds that the teaching method appears to affect students' learning of both written and spoken styles of Chinese, and therefore calls for more discussions on developing teaching methods best applicable to teaching Chinese as a second language.

목차

1. 들어가는 말
2. 의사소통 중심의 교수법과 중국어 교실수업
3. 의사소통 중심의 교수법의 학습효과에 대한 실험적 접근
4. 나오는 말
〈參考文獻〉
〈ABSTRACT〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0