메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김신혜 (계명대학교)
저널정보
계명대학교 인문과학연구소 동서인문학 인문학연구 제43권
발행연도
2010.6
수록면
7 - 32 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As a greater emphasis has been placed on the importance of English as an international language for communication, groundless assumptions and beliefs about English learning and teaching, which are not based on solid research findings, have been also spread. Those misconceptions may mislead language teachers and learners, and interfere with the teaching and learning process. This paper attempts to shed light on those misleading conceptions of teaching and learning English in Korea in light of theoretical principles and research findings in English education field. For the purpose, the main misconceptions about communicative language teaching, approach learner motivation, and native teachers were examined. Those misconceptions were generated from the overemphasis of spoken language ability and misunderstanding of theoretical tenets of the communicative language teaching approach. Considering the growing concern and interests in English education, this paper suggests that research should offer sound explanations for commonly accepted myths and misconceptions for effective language teaching and learning.

목차

Ⅰ. 용어의 혼란: 영어교육 혹은 TESOL?
Ⅱ. 회화만 잘하면 된다?: 의사소통 중심 언어교육에 대한 오해
Ⅲ. 학습동기만 높으면 영어를 잘한다?: 성공적인 학습자에 대한 오해
Ⅳ. 원어민 교사가 영어교육에 더 효과적이다?: 영어교사에 대한 오해
Ⅴ. 맺는 말
참고문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-051-004436095