메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김영민 (대구교육대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제45집
발행연도
2010.2
수록면
223 - 246 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study surveyed the current state of the utilization of the native English teachers in Korea. The participants of the survey were 87 elementary school teachers who were team teaching English class with native speaker teachers. The results were the followings. First, most of the native speaker teachers were fixed to a school and were utilized in a regular English class, with 6th graders the most. Second, the native English teachers were effective in reducing fears of learners and teaching listening, speaking and pronunciation. However the native English teachers were not effective in teaching writing, reading and vocabulary which implies that more professional teaching skills were required by native English teachers. Third, team teaching in which Korean and native English teachers cooperate in planning and performing classes were popular. Native English teachers were effective in providing language input and communicative routines, while Korean teachers were good at maintaining discipline, explaining grammar. Finally some suggestions to improve the utilization of native English teacher were made.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 시사점
인용문헌

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-840-002351421