메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙어문학회 어문론집 語文論集 第39輯
발행연도
2008.9
수록면
5 - 22 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to review the goal of debate lessons, to propose a practical debate method and to understand a evaluation method of debate lessons. Despite of having concerns and interests, the current debate lessons are roaming aimlessly because there was no a correct and educational system in debate. Owing to carry out instrumental research for debate lessons, the current debate lessons just teach a rule of debate without approaching a detail education. In the Korean language education, the debate should be a final aim in debate lessons, that is to say, the debate is not a method but a target in the debate lessons.
For this approach, I think that we need to set up the goal of debate lesson by itemizing the process of debate lessons and make an effort to apply the method of debate lessons to the actual schooling.

목차

1. 서론
2. 토론 수업 교육
3. 반박 토론 수업 및 평가 방법
4. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0