메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
동북아시아문화학회 동북아시아문화학회 국제학술대회 발표자료집 第 18次 東北亞細亞文化學會 大連水産學院 共同 國際學術大會
발행연도
2009.5
수록면
49 - 52 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study deals with basic vocabulary items used in the elementary and middle school textbooks of Korea (195 Sino-Korean words were selected from total 1,585 lexical items including vocabularies of native origin, Sino-Korean lexes, and loan words).
The research method employed was as follows: The 195 words were alphabetically ordered into mono-syllabic (28), bi-syllabic (129), and multi-syllabic words, and then were compared with their Japanese and Chinese counterparts.
From the research findings, four effective ways of teaching Chinese characters were proposed in accordance with the FLL (Foreign Language Learning) principles of vocabulary instruction. What was also proposed was the necessity of designating the list of Korean Chinese characters to be used in everyday life.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 어휘교육의 원리
Ⅳ. 한ㆍ중ㆍ일의 한자어와 어휘교육
Ⅴ. 효율적인 한자교육의 방안 모색
Ⅵ. 맺음말
참고문헌
【Abstract】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-910-018322783