메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
에너지경제연구원 에너지경제연구 에너지경제연구 제3권 제1호
발행연도
2004.6
수록면
99 - 128 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
There is glowing tendency for the hydrogen society in the future in order to substitute for petroleum among the developed countries. United States had initiated several hydrogen laws from 1990 such as Matsunaga Hydrogen Research and Development, Hydrogen Future Act. and in 2003, Bush administration is willing to make Energy Policy Act.
Automobile industries are the main field of hydrogen energy use market. According to the Daimler Chrysler, during the 2005-2010, 50,000 cars will be supplied with fuel cell and in the 2030's 50 million cars will be produced in every year. Under the Sunshine project, and new sunshine project, Japan is trying to research on the critical technology for the hydrogen energy within the WE-Net program. Until 2020, 5million fuel cell based car will be operated. From 1997 Germany have invested 25 to 30 million Deutsch Marks in Munghen international airport. European Union already started the CUTE program for changing city transportation to fuel cell based automobiles.
In summary, world's hydrogen economic is moving with a rather full of continuous support from the domestic demand and environmental reasons. If we solve the oil shortage problems as well as environmental degradation, we will have strong and continuous economic growth in the future. For this reason, hydrogen energy is detrimental for the Korea and the World.

목차

Ⅰ. 한국의 에너지 소비 구조
Ⅱ. 신ㆍ재생 에너지 공급과 수요 현황
Ⅲ. 국내외 수소에너지 정책 현황과 전망
Ⅳ. 향후 과제
참고문헌
〈부록〉
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-321-018568493