메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김영범 (현대중공업) 김판영 (현대중공업) 박진수 (현대중공업) 공창훈 (현대중공업)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2009년도 추계학술대회 강연 및 논문 초록집
발행연도
2009.11
수록면
1,151 - 1,154 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A reduction gearbox is a main component of a CPP(Controllable Pitch Propeller) propulsion system and it plays a role to translate a high speed and low torque power into a low speed and high torque power. Generally gear pairs are designed according to the standards such as ISO 6336 and AGMA and the tooth of gears is often modified to make even pressure distribution on the contact surface of the tooth. In this study, a systematical analysis has been carried out to investigate the influence of the deformation of the gearbox housing structure on the shaft mialignment because the amount of the misalignment is a prominent factor which decides the shape of the tooth modification. Using the results of the analysis the gearbox housing and gear pairs have been optimized, including the durability of bearing and shaft.

목차

Abstract
1. 서론
2. 기어 설계
3. 하우징 설계
4. 기어박스 시스템 해석
5. 치형 수정
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-550-019125208