메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생명윤리학회 생명윤리 생명윤리 제4권 제1호
발행연도
2003.6
수록면
21 - 34 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
There are increasing concerns over the ethical, legal, and social implications spawned from the Human Genome Project. This study is about analysis and a summary of foreign cases for experts on ethical, legal, and social implications(ELSI) of the human genome project. In ELSI professional education of other countries, there are teaching-learning material development, teaching-learning model construction, an online education information center, experts' network for human genome education, academic research and seminars. The U.S. is laying out the most various, detailed, and professional education activities. In the ELSI research of Human Genome Project(HGP) hosted by the National Institute of Health(NIH) and the Department of Energy(DOE), the U.S. government set the protection of genetic privacy as their primary goal and supported various experts education programs. In addition, there has been active participation by experts from medical and science groups such as National Coalition for Health Professional Education in Genetics(NCHPEG), National Association of Genetic Counselors(NAGC), as well as American Society of Human Genetics(ASHG). In Europe, in line with the EU's inauguration, drawing an outline of ELSI has been actively pursued under the EU’s full support. European Initiatives for Biotechnology Education(EIBE), where 17 countries cooperated for 10 years since 1991, is a good example.

목차

1. 서론
2. 조사대상 및 방법
3. 조사 결과 및 논의
5. 요약 및 제언
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-570-002513459