메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김성엽 (목원대학교) 주혜영 (목원대학교)
저널정보
한국무역학회 무역학회지 貿易學會誌 第33卷 第3號
발행연도
2008.6
수록면
1 - 30 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently great attention has been shown to the question of a port competitiveness. And given its importance in a national economy, it appears likely to us that it is reasonable. Port competitiveness has been defined in various aspects, we regard a customer loyalty as port competitiveness in this study. Seen from this point of view, it is important to understand how container shipping lines satisfied and formed a customer loyalty.
The main objectives of this study were: firstly, to construct a theoretical model which help to shed light on a customer loyalty, secondly, employing the constructed model, we analyse the structural relationships among port logistics service quality, port reputation and customer loyalty.
The results of the study indicate that customer loyalty is formed dual paths, a port logistics service quality path and a port reputation path. Proceeding from this fact, Port Authority should effort to raise the port logistics service quality and man-age port reputation from a strategic point of view.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경 및 가설의 설정
Ⅲ. 연구의 설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-002848893