메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국무역학회 무역학회지 貿易學會誌 第26卷 第5號
발행연도
2001.12
수록면
143 - 163 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The historical revolution in 1995 could be too radical to change smoothly and efficiently the world economic structure. The major tool of the revolution came from the borderless competition initiated by WTO and the Electronic Commerce motivated by Internet. These two factors outstandingly affected the international transportation industries as well.
The result could be summarized with the transition from trade of output to input (foreign direct investment) and from the transportation to logistics. While, the surrounding economies of Korea resulted in the turmoil of the revolution with IMF foreign currency crisis. Overcoming the crisis, Korean firms should consider more of the regional cooperation in the Far East Asia in terms of internalization of the business management in the region.
This research focused on the cooperative tools in the name of the fourth party logistics (4PL) to efficiently and smoothly establish the regional hub of the Far East. The 4PL could internalize the cross-country production and marketing in the frame of supply chain management (SCM) among the firms in home and host countries. It opens the new horizon of the international transportation or logistics.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 국제운송과 국제물류
Ⅲ. 국제물류의 기능적 진화와 제4자물류
Ⅳ. 동북아 지역내 경제협력과 제4자물류의 역할
Ⅳ. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-002881785