메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이승환 (목원대학교)
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 44호
발행연도
2010.6
수록면
207 - 225 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper wants to show that the identity of Korea which is changing rapidly since mid 2000s is reflected in the popular films - focus on 〈White Badge〉 〈R-point〉 and 〈Sunny〉. Fredric Jameson points out, especially the post modem society and the consumer society of the features you want to make sure the public is reproduced through the movie. Jameson, too, the distinction between modem era and post-modem era does talking about the position clear, but post-modem society and the consumer society has pastiche eclipses parady, the death of subject, and is Nostalgic mode. Of course, the use of his notion of post-modem, modem, is not a opposite side. His post-modem concept is not a simple concept. Particularly high art and popular culture, postmodern society is divided into the artistic trends of the modem consumer society and how they eventually change.

목차

1. 대중영화를 통한 과거 돌아보기
2. 이미지의 과도한 활용
3. 끝없는 대립
4. 과거에 대한 애정(?)어린 시선
5. 포스트모던 사회의 대중영화
참고문헌
Abstract

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-600-002466850