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학술대회자료
저자정보
이래민 (성균관대학교) 구자춘 (성균관대학교) 최연선 (성균관대학교) 이상원 (성균관대학교)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2010년도 춘계학술대회논문집
발행연도
2010.7
수록면
1,006 - 1,010 (5page)

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This paper discusses the numerical study on the stability of the high-speed EMU by developing its lumped parameter model including the effect of the creepage. The 6, 10 and 14 degrees-of-freedom (DOF) lumper parameter dynamic models are developed and the critical hunting speeds calculated from each model via Matlab software are analyzed and compared . It is demonstrated that the critical hunting speeds decrease while the degrees-of-freedom increase. In addition, the parametric study is conducted to extract major design parameters to influence on the stability of the high-speed EMU.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 강체해석모델
3. 시뮬레이션 결과
4. 결론
감사의 글
참고문헌

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