메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김종규 (동아대학교) 손환정 (동아대학교) 강신우 (센트랄) 박영철 (동아대학교) 이권희 (동아대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2009년 학술대회 및 전시회
발행연도
2009.11
수록면
1,019 - 1,025 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study proposed a structural design method for the outer tie rod installed at a passenger car. The weight of outer tie rod was optimized by adopting the developed aluminum and applying the structural optimization techniques. Static strength due to inertia force, durability and buckling performances should be considered in the structural design of an outer tie rod. At the proto design stage of a new outer tie rod, it is cost-effective to utilize FE (finite element) analysis to predict each performance. First, for an arbitrary base design, the response corresponding to each design requirement is calculated to check whe ther the response satisfies its criterion. Then, the critical performance is selected so as to include its loading condition in the optimization process. In this study, the metamodel method using kriging interpolation it adopted to obtain the minimum weight satisfying the critical design requirement. The determined optimum shape is investigated for the rest of performances.

목차

Abstract
1. 서론
2. OTR의 구조설계
3. 좌굴 하중을 고려한 최적화 결과
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-556-002777935