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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이진화 (국민대학교) 박지훈 (국민대학교) 김상섭 (국민대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2009 KSAE 부문종합 학술대회
발행연도
2009.4
수록면
807 - 812 (6page)

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In this paper, a new nonlinear model of Double wishbone suspension system for ride Control applications is proposed. The model includes the vertical acceleration of the vehicle body mass and the motions of the tire mass subjected to shock absorber stroke displacement. In addition, it considers kinematic constraint and parameters such as toe, camber, caster. The performances of the nonlinear model is useful not only ride control applications of irregular vibrations but also ride analysis considered handling characteristic. In this paper, 3-dimensional nonlinear model is developed considered conflicting ride and handling characteristic using multi-body dynamics theory.

목차

Abstract
1. 서론
2. 1/4차량 비선형 모델
3. 완충기(Shock Absorber) 스트로크 변위를 고려한 비선형 모델
4. 운동 방정식
5. 해석 결과
6. 결론
References

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