메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권영환 (부산교육대학교) 옥원경 (부산남산초등학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제17호
발행연도
2010.8
수록면
1 - 21 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Teacher talk in EFL classrooms is the very core of substantial input for the students. Especially, teachers' questions may facilitate both language production and correct and meaningful context-related responses by students. Therefore, this study aims to investigate and describe teacher's questioning behaviors in elementary English classrooms, and to understand the ways in which these seems to block or facilitate opportunities for student communication. The participants of study were two teachers. This study followed Classroom Centered Research(CCR) method. Using CCR, this study drew on both classroom observation and interviews. For this study two Korean teachers' classes were videotaped 32 times and each teacher was interviewed six times. The result shows that: the students were blocked from opportunities for communication through teacher centered questions, excessive uses of display questions for practicing from the text, the content of questions centered on the study of textbook. The students were provided with opportunities for communication through the use of referential questions which connected the area of study being learned to their previous knowledge of life experience, the use of from simple to complicate questions and use of sequential questions from whole, to group, to individual.

목차

1. 연구의 필요성 및 목적
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 제언
참고문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-705-002691582