메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김주혜 (고려사이버대학교) 이정화 (고려사이버대학교) 조수근 (고려사이버대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.10 Number.4
발행연도
2010.12
수록면
759 - 783 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to suggest efficient teaching-learning methods and to provide guidelines necessary for designing a teaching-learning model in facilitating interaction in on-line English courses. To achieve this goal, the researchers interviewed 21 learners, 5 instructors, a teaching assistant, an administrative officer, a class tutor, an instructional designer, and a system operator of on-line English courses. Interview questions were carefully designed in advance to obtain responses from the interviewees on various aspects of on-line classes and the data were collected through semi-structured interviews. The research inquiries were: (1) Which teaching-learning method is efficient in facilitating interaction in on-line English courses (English conversation and composition courses)? (2) Which guidelines are necessary to design a teaching-learning model of facilitating interaction in on-line English courses? Emergent themes include interaction between the instructors and the learners, interaction between the native tutor and the learners, interaction among the learners, interaction between the learners and the contents, interaction between the learners and the teaching assistant, and interaction between the learners and the system operator. Based on these findings, some pedagogical suggestions are made on effective ways of facilitating interaction in English courses in terms of five aspects of the proposed on-line teaching-learning model such as preliminary analysis and operation model development, contents designing, contents production, operation and evaluation.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 상호작용 활성화를 위한 교수학습 모형상의 지침
6. 결론
참고문헌
부록

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-740-003787811