메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김성대 (극동대학교)
저널정보
한국서비스산업학회 서비스산업연구 서비스산업연구 제7권 제2호
발행연도
2010.12
수록면
49 - 63 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to explore the effects of customer commitment on customer loyalty in terms of significance of the customer marketing based on prior researches.
In addition, the emotional attachment between two variables is studied regarding the mediating effects on it. The results of this study are as follows: First, customer commitment have a positive impact on emotional attachment. Second, customer commitment have a positive impact on customer loyalty. Third, emotional attachment have a positive impact on customer loyalty. Fourth, emotional attachment have a partially mediating impact between customer commitment and customer loyalty. These results suggest that if the satisfactory services are provided to the customers visiting hotel restaurants in terms of customer marketing, the customers are likely to revisit the hotel restaurants again instead of other hotel restaurants. So the hotel management should do their best to provide excellent customer services.T

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구조사 설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-320-004232768