메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
전영미 (장로회신학대학교)
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제28집
발행연도
2011.3
수록면
143 - 166 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Storytelling has been discussed and investigated in religious education field by numerous scholars. They have found that storytelling is effective in facilitating students' identity formation process, strengthening a community's cohesiveness, and transforming students' lifestyle through vicarious participation in a story world. Storytelling in religious education is not only a teaching method but also a way of knowing which integrates the processes of forming, interpreting, extending, and practicing a story as well as listening to it. Digital storytelling shares the meanings and educational effects of general storytelling. At the same time, digital storytelling combines the unique characteristics of digital media. These characteristics are mainly interactivity, nonlinearity, networking, and complexity. There have been various ways to integrate storytelling and digital media. They can be categorized into three groups: digital entertainment storytelling, digital information storytelling, and digital edutainment storytelling. This article explores some ways that integrate religious educational storytelling with unique characteristics of digital media. It also examines possible uses of digital storytelling in the context of religious education for each of the three categories of digital storytelling. Finally it proposes some tasks of religious educators for further study and development in using digital storytelling in religious education.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 디지털 스토리텔링에 대하여
Ⅲ. 종교교육에서의 디지털 스토리텔링의 활용 가능성
Ⅳ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-235-004448111