메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이태종 (경주대학교) 박종관 (백석대학교)
저널정보
서울행정학회 한국사회와 행정연구 한국사회와 행정연구 제22권 제1호
발행연도
2011.5
수록면
53 - 77 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to find the best way to apply job analysis to performance evaluation, with focus on Ministry of Education, Science and Technology(MEST). The job ranking and weighting of each department is based on a degree of perception on job importance, difficulty, expertise and scale of MEST’s officials. This study presents a practical methodology by which job analysis can be utilized meaningly as an element of organizational performance management. The connotations of this study are as follows. First, the method of job analysis can be used in case of ministries where it is difficult to apply the AHP(Analytic Hierarchy Process), such as MEST with numerous departments. Second, the job recognition and involvement of public officials can be changed positively if job analysis is connected with performance evaluation. Third, this study can contribute rationally to the development of organization or personnel of ministries as MEST. Finally, this study is limited by the specific weakness of the perception survey on public officials who are likely to be exposed to the tendency of leniency, secrecy, departmentalism, etc. Therefore, further research in this area is needed.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 직무분석의 이론적 배경
Ⅲ. 조사설계
Ⅳ. 분석결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (4)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-350-000517155