메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
黃玉花 (吉林大学)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제5호
발행연도
2007.5
수록면
97 - 105 (9page)
DOI
10.24285/CLER.2007.05.5.97

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The inaccuracy of preposition zai appeared when Korean students learn Chinese can be
divided into five kinds: the false use of zai in existential sentence, the false use of zai when the location words work as subject or attribute, the generalization of verbs when zai+location words are after predicate, the omission of zai in frame preposition, and omission or redundancy of direction words in frame preposition. The inaccuracy of preposition dui appeared when Korean students learn Chinese can be divided into four kinds: the confused use of preposition dui and gei, dui and xiang, the false use of dui, the redundancy of dui, and the inaccuracy of dui......lai shuo in frame preposition. There are two emphasis and difficulty points for Korean students to learn Chinese preposition zai: one is the present and absent of zai in the sentence of zai+location words, and the other is the present and absent of direction words in frame preposition structure.
There are three emphasis and difficulty points to learn Chinese preposition dui, the first is the distinguish of dui and its similar words gei and xiang, the second is the present and absent of dui, and the last one is the present and absent of lai shuo/lai jiang in frame preposition.

목차

Ⅰ. 被試和語料
Ⅱ. 漢語趨向補語的習得情況考察
Ⅲ. 漢語趨向補語的偏誤類型分析
Ⅳ. 結語
參考書目

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0