메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
천승미 (서울디지털대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제93집
발행연도
2020.6
수록면
251 - 273 (23page)
DOI
10.21296/jls.2020.6.93.251

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the use of a discovery learning method using concordances to teach prepositions, which are considered multimeaning, low-transparency, and high-frequency words. The study presents a specific way to examine the versatility of prepositions that are difficult for learners to understand through context using concordances. In order to use the corpus for education (exploiting corpora to teach), the instructor-selected concordances were provided to the learners to discover the usage and meaning of each preposition. The results indicated that learners made remarkable progress in the use of correct prepositions when using the corpus of the experimental group for each preposition. Exploratory learning using the corpus proved more effective than traditional lecture-based instruction, and the validity of using the concordances was demonstrated, which could encourage the authentic use of language in teaching and learning.

목차

1. 머리말
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 실험 결과 및 분석
5. 토론 및 결과
참고문헌

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-700-000895262