메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서진현 (全北大學校) 박용진 (全北大學校)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제29호
발행연도
2019.6
수록면
69 - 93 (25page)
DOI
10.24285/CLER.2019.6.29.69

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (9)

초록· 키워드

오류제보하기
This research attempts to screen and classify prepositions of Modern Chinese by each level only for Korean Chinese learners. To look into which preposition items are presented by each level, I examined two chinese text books which were published in Korea and China separatedly. However there were huge difference between the lexical items that two text book presented. I also examined grammatical outlines which were suggested from Korea and China. Through examining two kinds of materials, I screened the Chinese prepositions only for Korean learners. Moreover, On the basis of the ‘Difficulty-scale rating’, I designed modern Chinese prepositions for Korean Chinese learners by each level. I found out some preposition lexical items, due to their structure characters and the frequency of use, should be readjusted, so I analyzed the inner structure of these prepositions. As a result of my analyses, I classified the Modern chinese prepositions into three levels: basic, intermediate, advanced. Out of 44 preposition items, I designed 18 prepositions at a basic level, 21 at an intermediate and 5 at an advanced level.

목차

1. 서론
2. 현행 교재에 제시된 전치사 어휘 항목 고찰
3. 한·중에서 설계된 전치사 및 등급 비교
4. 한국인 학습자를 위한 전치사의 등급 설계
5. 결론
【참고문헌】
【ABSTRACT】

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-720-000897254