메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서진현 (全北大學校) 박용진 (全北大學校)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제24호
발행연도
2016.12
수록면
105 - 127 (23page)
DOI
10.24285/CLER.2016.12.24.105

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (9)

초록· 키워드

오류제보하기
This research attempts to answer the following questions: (1) Is it possible to classify adverbs of Modern Chinese by each level? (2) If possible, depending on learners’ ability, which adverb of Modern Chinese should the teacher present to Korean learners?
Regarding the questions above, I think it is possible on the frist question. As for the second question, I suggested using the difficulty scale ratings for modern Chinese adverbs. To classify each adverb by each level, I examined grammatical outlines which were suggested from Korea and China. On the basis of the ‘Difficulty-scale rating’, I designed modern Chinese adverbs for Korean Chinese learners by each level. Moreover I found out some adverb lexical items that the difficulty of meaning category and the pragmatic category both are high should be readjusted, so I analyzed the inner structure of these adverbs.
As a result of my analyses, I classified the Modern chinese adverbs into three levels: basic, intermediate, advanced. Out of 92 adverb items, I designed 20 adverbs at a basic level, 42 at an intermediate and 30 at an advanced level.

목차

1. 서론
2. 현행 교재에 제시된 부사 어휘항목 고찰
3. 한⋅중 양국의 부사 어휘항목과 등급 비교 고찰
4. 난이도 평가에 따른 부사 어휘항목 등급 분류 및 고찰
5. 한국인 학습자를 위한 부사의 등급 설계
6. 결론
【참고문헌】
【ABSTRACT】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-720-001997555