메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서진현 (전북대학교) 박용진 (전북대학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제32호
발행연도
2020.12
수록면
1 - 14 (14page)
DOI
10.24285/CLER.2020.12.32.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (9)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims at emending and replenshing the L2 Chinese Essential grammar points for L1 Korean designed by Yongjin Park in 2015. He explored sequencing of Chinese grammar points among Cai(才), Le(了), interrogative words such as shenme(什么), ji(几), zenme(怎么), shei(谁), zenyang(怎样), duoshao(多少), na(哪), nali(哪里), nar(哪儿) for designing an essential grammar points for Korean Chinese learners. Moreover he developed an inter-language corpus between Korean and Chinese and researched the frequency of Chinese usage of each grammar points. Hereby he designed an essential grammar points in 2015.
In succession, Jinhyeon Seo designed a grade of each Chinese grammar point only for Korean Chinese learners by part of speech such as on Chinese verbs in 2015, Chinese adverbs in 2016, Chinese prepositions in 2019, Chinese conjunctions in 2020 separately. Based on these research findings this study emended and replenished the L2 Chinese essential grammar points for L1 Korean published in 2015.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 필수문법항목 설계 이론 소개
Ⅲ. 필수문법항목 등급 설계
Ⅳ.결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-720-001415033