메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
공태윤 (한라공조) 기재용 (한라공조) 소원섭 (한라공조) 박성욱 (한라공조) 정순안 (한라공조)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
1,915 - 1,918 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The RCAR has been established in order to reduce maintenance costs and insurance rate of vehicle. Total cost of ownership of the vehicle is sum of the costs of the purchasing and operating, it is an important factor affecting sales. Some tests such as 40% offset 10dgree rigid wall are performed by RCAR to estimate the damageability and repairability of vehicle. And the insurance rate is determined by test results. Vehicle manufacturer and component supplier have tried to reduce insurance rate and repair cost.
In this paper, the movable cooling module mounting solution has been developed that can protect the expensive components such as cooling module from damage in low speed crash. The RCAR low speed crash test result conducted by using crash cart and vehicle, cooling module did not damage. Mass production vehicle was assessed by KART (Korea Insurance Repair Research and Training Center) in 2010.

목차

Abstract
1. 서론
2. FEM 구성
3. 쿨링모듈 후방 밀림 구조 개발 및 검증
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001415616