메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
방명극 (현대모비스) 이혁민 (현대모비스) 이현수 (현대모비스) 이홍석 (현대모비스) 안병석 (현대자동차) 박인흠 (현대모비스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
1,934 - 1,940 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Most pedestrian accidents occur when the pedestrian crosses the road at night. In order to reduce the pedestrian accidents, presence of the pedestrian should be informed to a driver. Therefore, the lighting system which supporting the driver to recognize the pedestrians on the road in advance is needed to reduce the pedestrian accidents.
There is the ‘Night Vision System’ already being applied to prevent accidents with pedestrians in high-end vehicles. The current system uses Far-Infrared(FIR) and Near-Infrared(NIR) theory to detect pedestrians shows the object through the monitor or cluster but this can be dangerous because the driver would have to look at two different areas, straight forwards at the road and monitor simultaneously. We have developed a system where the driver would not have to disperse his sight and could be alerted of the presence of the pedestrian by the system that brings attention on the object automatically. We have decided to name this system “Spot Light System”.
In this study, we developed the spot light system that notifies the driver of pedestrian on the road. Near-Infrared(NIR) sensor and irradiation equipment achieve the image ahead of the vehicle. After the image processing work, a headlamp Electronic Control Unit(ECU) detects a located pedestrian and operates the spot lamp to illuminate the detected pedestrian.

목차

Abstract
1. 서론
2장 Spot Light System 정의
3장 Spot Light System 구성
4장 Test & Results
5장 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001415641