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학술대회자료
저자정보
김태욱 (국민대학교) 권재준 (국민대학교) 김선희 (국민대학교) 박기홍 (국민대학교) 허승진 (국민대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
1,568 - 1,575 (8page)

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Electric Power Steering(EPS) mechanism has become widely equipped in the vehicles due to the environmental consciousness and higher fuel efficiency. This paper is to design a ECU In the Loop Simulation(EILS) in order to develop a EPS logic. EILS has a good advantage in terms of time and cost saving. EILS system is driven by the inputs of the steering wheel angle, the acceleration pedal position and the brake pedal position using CarSim vehicle model with 27 DOF. The alignment torque corresponding to the reaction torque is realized by a motor attached to the steering rack. EILS adopts the column type of EPS which generates the assist torque from the column.

목차

Abstract
1. 서론
2. EILS 소개
3. EILS H/W 구성
4. EILS S/W 구성
5. 차량모델 및 노면반력시스템 성능검증
6. EILS를 통한 Torque Map 변경
7. 결론
References

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