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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
강동우 (한양대학교) 고성철 (한양대학교) 박현종 (한양대학교) 이호준 (한양대학교) 이주 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
1,609 - 1,612 (4page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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The MDPS(Motor Driven Power Steering) system is important part in order to give a driver comfortable and safety driving condition during control of power steering. Generally features are required for MDPS as rapid response from torque sensor, high efficiency, low vibration. In the vehicle system, the motors are necessary parts for increasing quality of vehicle performance. Especially the permanent-magnet synchronous motor is good choice for high efficiency by motor size standards, because of limitation space of vehicle system. But the design of permanent-magnet motor is considered essentially to temperature of motor operation, demagnetization of magnet, characteristics of torque, etc. Thus this paper analyzes to design parameters for the torque ripple.

목차

Abstract
1. 서론
2. MDPS 전동기 선정
3. 결론
감사의 글
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