12,500 파운드 미만의 고정익 항공기 사고 사례를 보면 조종면의 고장으로 인한 치명적인 사고 비율은 엔진 및 프로펠러의 고장으로 인한 사고 비율 다음으로 높다. 따라서 소형 항공기의 안전을 위해서는 조종면의 고장진단이 매우 필요하다. 이와 같은 조종면의 고장진단을 위해서는 조종면에 부착할 가속도 위치 센서의 수량과 위치 결정이 필수적이라고 할 수 있다. 본 논문에서는 이를 결정하기 위해 유효 독립 방법(Effective Independence method, EfI)을 통해 센서 위치를 최적화하였다.
Fatal accident rate caused by failures of control surface among accidents of fixed-wing aircraft of under 12,500 pounds is quite high. To prepare them, the diagnostic algorithm of control surfaces is required. To accomplish this, the quantity and positioning of acceleration sensors that attached to the control surfaces can be essential. In this paper, those are optimized through Effective Independence method (EfI).