지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
I. Introduction
II. Theoretical Background
III. Research Design
IV. Results and Discussion
V. Conclusion
References
Appendix
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
NNS-NNS Interaction via a Text Reconstruction Task: Proficiency Differences and Learning Moments
언어학 연구
2014 .10
말하기, 쓰기 선출력(output-first) 활동의 영어교육현장 실효성 연구
영상영어교육(STEM Journal)
2014 .01
The Relationship of Participation to Comprehensible Output during Negotiation
응용언어학
2002 .12
Phase, Spell-Out and Syntactic Derivations
영어영문학연구
2008 .01
The Effects of Interlocutor Type on Learners’ Output Production : NS Teacher, NNS Teacher and NNS Peers
응용언어학
2006 .12
The Effects of Two Types of Written Output Tasks on Noticing and Learning of Vocabulary
응용언어학
2018 .12
NS-NNS 및 NNS-NNS 2인 상호작용에서 개정 입력의 제공과 채택 : 한국 EFL 학습자를 중심으로
신영어영문학
2005 .11
Phases and Extractions
신영어영문학회 학술발표회 자료집
2005 .02
Why Output? : Theoretical Claims and Empirical Evidence in SLA
영어영문학연구
2008 .01
영화의 루틴 대조분석을 통한 선(先)출력 활동 효과
영상영어교육(STEM Journal)
2007 .01
국어 교과서 협상 단원에서의 ‘서희 협상’ 제재 활용 방식에 관한 비판적 고찰
국어교육연구
2019 .06
동시적 컴퓨터 매개 커뮤니케이션에서 나타나는 상호작용 유형 분석
영어학
2008 .03
Output-to-Output Correspondence in Korean Reduplication
어학연구
2003 .12
선출력(output-first) 활동 실행을 위한 영화자막의 실효성: 영화 유 어게인을 이용하여
영상영어교육(STEM Journal)
2013 .01
A Study on NNS Teachers’ Language Awareness
Journal of Asia TEFL
2018 .01
“Congratulation your birthday” : Linguistic and Sequential Characteristics of Social Actions Co-constructed by Korean L2 Learners
응용언어학
2016 .06
The Effects of Negotiated Interaction on the L2 Vocabulary Acquisition : Input or Interaction?
어학연구
2002 .06
Understanding NNS Talk : What They Say and Do in Oral Interviews
담화·인지언어학회 학술대회 발표논문집
2002 .12
Phases and Extractions
신영어영문학
2005 .02
0