메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hye-ryeong Hahn (Seowon University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제24권 3호
발행연도
2008.12
수록면
395 - 419 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims at exploring the relative effects of the input phase and the output phase on L2 acquisition in the context of meaning negotiation through NS-NNS dyadic interaction. In order to answer the questions of whether there exist qualitative, quantitative, shore-term, and long-term differences between the two phases, this study analyzed the data collected from twenty-two dyads who engaged in a storytelling-and-picture-ordering task. Analysis of the data revealed that the output phase promoted more opportunities of negotiation for meaning. Also, the input phases and the output phases showed difference in the distribution of negotiation strategies. The output phase in terms of its immediate impact, but no advantage was found in long-term retention. From these findings, it is cautiously suggested that the output phase of interaction is more effective in enhancing interlanguage development, at least in the NS-NNS interaction.

목차

I. Introduction
II. Theoretical Background
III. Research Design
IV. Results and Discussion
V. Conclusion
References
Appendix

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0