메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Moon-bok Lee (Korea Institute for Curriculum and Evaluation)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제24권 2호
발행연도
2008.1
수록면
123 - 140 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper reports the results of a study that investigated students" differences in self-regulated learning (SRL) strategies among students of three different EFL achievement levels and between males and females. The subjects for this study were 16,526 first-year high school students who took the 2005 English Achievement Test (EAT) nationwide. Research results revealed significant differences by achievement level in the use of overall SRL strategies and of the three subcategories: behavioral control, cognitive strategy, and self-efficacy. More specifically, the high-achieving students reported greater use of SRL strategies than the mid-achieving students, who in turn reported greater use than the low-achieving students. In addition, girls surpassed boys in the use of overall SRL strategies and of the two subcategories: cognitive strategy and self-efficacy. This study suggests that girls as well as high-achieving students use the full spectrum of SRL strategies rather than one particular type.

목차

I. Introduction
II. Literature Review
III. Research Design
IV. Results and Discussion
V. Conclusion and Pedagogical Implications
References
APPENDIX

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0