메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제58권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
355 - 372 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research was to examine what kinds of English learning strategies middle school students in level-differentiated classes used, and to analyze the relationship between their strategy use and English achievement. Participants consisted of 371 students (213 boys, 158 girls). Strategies Inventory for Language Learning (Oxford, 1990) was used, and students’ project work, midterm, and final exam were also used for data analysis. The followings are the results of this research. First, the cognitive strategy was used among the students in groups A and B, and students in group C most frequently used the metacognitive strategy. On the other hand, the affective strategy was least frequently used by the students in all groups. Second, their achievement was the highest in class A and then class B. Lastly, it was found that English learning strategies have effects on the improvement of the students’ English achievement. It is expected that better English achievement would come out if strategies are efficiently used with consideration of students’ characteristics.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0