메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제57권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
131 - 156 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the effecte of level- differentiated English classes on Korean 7th graders’ English achievement. In order to accomplish this, 76 7th-grade students (categorized into basic, intermediate, advanced) in one middle school, and 77 7th-grade students (taught in the mixed-ability class) in the other middle school were chosen. Scores of listening tests and mid-term and final exams, the questionnaire for students’ affective domain were used for analysis. Those test scores were analyzed with the Paired Two samples t-test. The data analysis indicated that the score change of advanced and intermediate students in level- differentiated classes was statistically significant. The average test score of the intermediate and basic group students didn’t show a meaningful decrease. Second, there was no meaningful change in the average score of listening test. Basic group students showed low affective attitude in both the level-differentiated classes and the mixed-ability classes. Therefore, more attention should be given to basic level students, in regards to motivating those students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0